[ Pobierz całość w formacie PDF ]

firmy zagraniczne
(głównie francuskie)
Rysunek 2.8. Analiza SWOT dla wybranego segmentu rynku  przemysł wodny
ICH SILNE STRONY ICH SAABE STRONY
f& Duża firma f& Niedawno zrezygnowano
z usług dotychczasowego
f& Szeroki asortyment
dystrybutora
produktów
f& Niedoświadczony personel
f& Względnie duży udział
w działach sprzedaży
w rynku
f& Brak obsługi zleceń
f& Dobra marka
serwisowych
f& Przestarzały produkt
NASZE SZANSE ZAGRO%7Å‚ENIA DLA NAS
f& Zawory kulowe f& Założenie przez DVK spółki
produkowane są zajmującej się obsługą
w niemieckiej fabryce zleceń serwisowych
o wysokich kosztach
f& DVK buduje w Chinach
produkcji
fabrykÄ™ o niskich kosztach
f& Wprowadzanie nowych wytwarzania
produktów
Rysunek 2.9. Analiza SWOT firmy konkurencyjnej  DVK (Niemcy)
36 JAK NAPI SA PLAN MARKETI NGOWY
Podsumowanie
Przystępując do zbierania danych historycznych, odnoszących się
do sprzedaży, nie wolno zapomnieć o informacjach, które pozwo-
lą na umieszczenie tych danych w szerszym kontekście. W tym celu
przeprowadza siÄ™ badania rynku. PolegajÄ… one na zbieraniu infor-
macji o rynkach firmy i analizowaniu ich w kontekście działań
marketingowych, mających związek z produktami. W zależności
od tego, jak szeroki jest zakres planu, informacje o sprzedaży moż-
na umieścić w tabelach dotyczących regionu, produktów lub sek-
tora przemysłu. Przeprowadzenie badań rynku oraz zebranie da-
nych historycznych o danej firmie stanowi dopiero pierwszy krok
w przygotowywaniu planu marketingowego. Zebrane informacje
trzeba przeanalizować oraz przedstawić w sposób użyteczny dla pla-
nowania. Przydatnym narzędziem staje się wówczas analiza sytuacji. [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • oralb.xlx.pl