[ Pobierz całość w formacie PDF ]

Talmud rabini doprowadzili swoje zamiary do skutku. Stworzyli reguły
i zasady dla oparcia na nich religii w rzeczywistości nowej, a jednak
uchodzÄ…cej za starÄ…, bo podanÄ… jeszcze przez Abrahama, gdy ten roz­
mawiał z Bogiem.
W religii tej dominującym pierwiastkiem jest fanatyzm. Odbił on tak
silne piÄ™tno na duchowym obliczu caÅ‚ego żydostwa, że żydzi, gdziekol­
wiek się znajdują, są sobą i wszędzie wywołują to znane i tak stare
zjawisko jak ich własne rozproszenie, tj. antysemityzm, który właściwie
jest antyjudaizmem, ponieważ nikt nie walczył z żydami, jako z semi-
tami, lecz jako z judaistami, wrogo usposobionymi względem wszystkich
innych narodowości.
Nie należy się dziwić, że istnieje antyjudaizm. Istnieć on musi i będzie
zawsze występował tam, gdzie są żydzi.
56
ZAKOCCZENIE
Wniosek z naszych dociekań nad charakterem Talmudu jest taki, że
wszelkie przewidywania, co do asymilacji żydów, pokładane ze strony
chrześcijan, są utopią. %7łydzi nie upodobniąsię do narodów, obok których
mieszkają ponieważ w długim szeregu wieków swego rozproszenia
posiadali niejednokrotnie okazjÄ™ do takiego zbliżenia, a jednak nie speÅ‚­
nili pokładanych w nich nadziei. Dotąd, dopóki Talmud nie przestaje być
Å›wiÄ™tÄ… ksiÄ™gÄ… caÅ‚ego żydostwa, nie można pokÅ‚adać jakichkolwiek na­
dziei, co do urzeczywistnienia asymilacji. A dalej i to nie powinno
uchodzić naszej uwagi, że żydzi mieszkający w krajach chrześcijańskich
i obok narodów chrześcijańskich, są elementem wysoce niepożądanym.
Sąoni tym, czym obce ciało w organizmie, które zawsze, o ile nie natrafi
na silniejszy opór, wywoÅ‚uje zaburzenia. Narody chrzeÅ›cijaÅ„skie powin­
ny dokładać usilnych starań, by rozwiązać kwestię żydowską która nigdy
nie traci na swej żywotności. Rozwiązanie możliwe jest tylko przez
urzeczywistnienie syjonistycznych dążeń, zmierzających do utworzenia
wÅ‚asnego żydowskiego paÅ„stwa. Wszyscy żydzi powinni być tam prze­
siedleni, ci zaś, co optowaliby za obcym państwem, musieliby wyrzec się
wszelkiej odrÄ™bnoÅ›ci wypÅ‚ywajÄ…cej z zasad talmudycznych... %7Å‚ydom op­
tującym powinny być odebrane wszelkie przywileje, przyczyniające się
tylko do uwypuklenia odrębności wyznaniowej i narodowej.
MyÅ›li podane wyżej mogÄ… siÄ™ wydawać utopijnymi i w rzeczywis­
tości takimi będą o ile świat chrześcijański nie zechce wniknąć dokładnie
w psychikÄ™ żydostwa i pojąć w należytym Å›wietle jego dążeÅ„ i ducho­
wych nastrojów. Naprzód trzeba poznać kwestię żydowską aby można
tworzyć teorię, co do jej rozwiązania. O ile nastąpi poznanie, musi się
zjawić i wola.
Krokiem zmierzajÄ…cym do urzeczywistnienia tych planów jest poz­
nanie Talmudu. W tym celu pożądany jest całkowity przekład, aby się
57
stał przystępny dla uczonych i pisarzy, którzy by spopularyzowali go
szerszemu ogółowi.
ZwracaliÅ›my uwagÄ™ w innych naszych pracach i powtarzamy to jesz­
cze obecnie, że warunki wytworzone po wszechświatowej wojnie dały
żydom sposobność do odegrania w świecie chrześcijańskim takiej roli,
że przyszłe pokolenia tego im nie zapomną.
Widzieliśmy, że w ciągu dziejów rozproszenia istniały wielorakie
i bardzo liczne powody antysemityzmu. Nie znamy jednak takich, jakich
dostarczyÅ‚a epoka powojenna. Należy siÄ™ wiÄ™c spodziewać silnych i zde­
cydowanych wystąpień przeciwko żydostwu. Antysemityzm, który
w niedalekim czasie wystÄ…pi w bardzo silnym napiÄ™ciu w Rosji i Ame­
ryce, zmusi narody chrześcijańskie do zajęcia się kwestią żydowską
i stworzy płaszczyznę, na której będą stawiane wysiłki, zmierzające do
rozwiązania tejże kwestii.
* * *
Międzynarodowe żydostwo stanowi dzisiaj wielką potęgę. Nie tylko
zdołało opanować wszechświatowy rynek pieniężny, ale wpływy jego
przenikają do wszystkich prawie dziedzin życia, podkreślając wszędzie
żydowskÄ… ideologiÄ™, która różni siÄ™ biegunowo od ideologii chrzeÅ›cijaÅ„­
skiej. Przede wszystkim na tym polu powstawały starcia pomiędzy
żydostwem a wszystkimi obcymi narodami i to samo zjawisko będzie się
powtarzało w przyszłości. Im silniejsze staje się stanowisko żydów
w którykolwiek z krajów rozproszenia, tym łatwiej o powód do walki.
W stosunkach międzynarodowych, jak to zresztą po tysiąckroć zostało
stwierdzone, żydzi nie umiejÄ… zachować umiaru. Duch talmudowy prze­
nikający ich duszę i wytwarzający specyficzny sposób myślenia, wiedzie
ich do ostateczności. Podkreślając odrębne i nieprzyjazne stanowisko
względem innych, rozpalają żagiew niezgody.
Na tle stosunków z żydostwem nagromadziÅ‚o siÄ™ dzisiaj wiele mate­
riału palnego, z którego może wyniknąć wielki pożar. Niebezpieczne
położenia własne ratują żydzi w ten sposób, że wygrywają wpływy
jednego państwa przeciw drugiemu. Dzięki takiemu układowi stosunków
międzynarodowych, na jakie patrzymy w czasach powojennych, broń
powyższa odnosi zamierzony skutek. Ale trwa to wszystko do czasu
i bardzo łatwo mogą ulec zmianie poglądy na kwestię żydowską.
58
Zanim dojrzeje przeciwżydowska akcja na gruncie politycznym, spo­
łeczeństwa same będą się starały rozwiązać kwestię żydowską przez
wprowadzenie zasad w związku z życiem społecznym i ekonomicznym.
Przed żydami bÄ™dzie siÄ™ otwieraÅ‚a droga emigracji. Stanie siÄ™ ona dzie­
jowym przymusem, który niełatwo będzie mógł być zażegnany.
Dokąd żydzi mogą emigrować, aby tą drogą zmniejszyć odsetek
w tych krajach, w których stają się widocznym ciężarem? Dzisiaj jest to
sprawa jeszcze nierealna. Dojrzeje wtedy, gdy wzrośnie uświadomienie
o niebezpieczeństwie żydowskim w tych krajach, w których żydzi znaj-
dujądzisiaj najsilniejszą obronę. Palestyna nie może być brana poważnie,
gdy chodzi o rozwiązanie kwestii żydowskiej w Europie. %7łydostwo,
przewidujÄ…c kÅ‚opoty, jakie zacznÄ… siÄ™ piÄ™trzyć w niedalekich ich przy­
szłych dziejach, samo wynajduje tereny dla osiedlenia. Z przerażeniem
odkrywamy tę tajemnicę, która już dla wielu nie jest tajemnicą, że tymi
terenami ma się stać Polska.
Największymi przeszkodami przy budowie państwa po uzyskanej
wolności są zamierzenia żydowskie.
Oby cały naród polski mógł dojrzeć i jak najprędzej zrozumieć to
niebezpieczeństwo!
59
Spis rzeczy
Wprowadzenie............................................................................................... 3
PRZEDMOWA ............................................................................................. 5
1. TALMUD ................................................................................................. 8
2. MISZNA .................................................................................................. 13
3. M1DRASZ................................................................................................ 22
4. HALAKA ................................................................................................. 26
5. HAGADA ................................................................................................ 29
6. KABAAA ................................................................................................. 32
7. ZNACZENIE TALMUDU W %7Å‚YCIU %7Å‚YDOSTWA ............................ 39
8. PRZEZNACZENIE TALMUDU ............................................................52
ZAKOCCZENIE...........................................................................................57
60
Nakładem Domu Wydawniczego  Ostoja
ukazało się: [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • oralb.xlx.pl