[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Talmud rabini doprowadzili swoje zamiary do skutku. Stworzyli reguły
i zasady dla oparcia na nich religii w rzeczywistości nowej, a jednak
uchodzÄ…cej za starÄ…, bo podanÄ… jeszcze przez Abrahama, gdy ten roz
mawiał z Bogiem.
W religii tej dominującym pierwiastkiem jest fanatyzm. Odbił on tak
silne piętno na duchowym obliczu całego żydostwa, że żydzi, gdziekol
wiek się znajdują, są sobą i wszędzie wywołują to znane i tak stare
zjawisko jak ich własne rozproszenie, tj. antysemityzm, który właściwie
jest antyjudaizmem, ponieważ nikt nie walczył z żydami, jako z semi-
tami, lecz jako z judaistami, wrogo usposobionymi względem wszystkich
innych narodowości.
Nie należy się dziwić, że istnieje antyjudaizm. Istnieć on musi i będzie
zawsze występował tam, gdzie są żydzi.
56
ZAKOCCZENIE
Wniosek z naszych dociekań nad charakterem Talmudu jest taki, że
wszelkie przewidywania, co do asymilacji żydów, pokładane ze strony
chrześcijan, są utopią. %7łydzi nie upodobniąsię do narodów, obok których
mieszkają ponieważ w długim szeregu wieków swego rozproszenia
posiadali niejednokrotnie okazję do takiego zbliżenia, a jednak nie speł
nili pokładanych w nich nadziei. Dotąd, dopóki Talmud nie przestaje być
świętą księgą całego żydostwa, nie można pokładać jakichkolwiek na
dziei, co do urzeczywistnienia asymilacji. A dalej i to nie powinno
uchodzić naszej uwagi, że żydzi mieszkający w krajach chrześcijańskich
i obok narodów chrześcijańskich, są elementem wysoce niepożądanym.
Sąoni tym, czym obce ciało w organizmie, które zawsze, o ile nie natrafi
na silniejszy opór, wywołuje zaburzenia. Narody chrześcijańskie powin
ny dokładać usilnych starań, by rozwiązać kwestię żydowską która nigdy
nie traci na swej żywotności. Rozwiązanie możliwe jest tylko przez
urzeczywistnienie syjonistycznych dążeń, zmierzających do utworzenia
własnego żydowskiego państwa. Wszyscy żydzi powinni być tam prze
siedleni, ci zaś, co optowaliby za obcym państwem, musieliby wyrzec się
wszelkiej odrębności wypływającej z zasad talmudycznych... %7łydom op
tującym powinny być odebrane wszelkie przywileje, przyczyniające się
tylko do uwypuklenia odrębności wyznaniowej i narodowej.
Myśli podane wyżej mogą się wydawać utopijnymi i w rzeczywis
tości takimi będą o ile świat chrześcijański nie zechce wniknąć dokładnie
w psychikę żydostwa i pojąć w należytym świetle jego dążeń i ducho
wych nastrojów. Naprzód trzeba poznać kwestię żydowską aby można
tworzyć teorię, co do jej rozwiązania. O ile nastąpi poznanie, musi się
zjawić i wola.
Krokiem zmierzającym do urzeczywistnienia tych planów jest poz
nanie Talmudu. W tym celu pożądany jest całkowity przekład, aby się
57
stał przystępny dla uczonych i pisarzy, którzy by spopularyzowali go
szerszemu ogółowi.
Zwracaliśmy uwagę w innych naszych pracach i powtarzamy to jesz
cze obecnie, że warunki wytworzone po wszechświatowej wojnie dały
żydom sposobność do odegrania w świecie chrześcijańskim takiej roli,
że przyszłe pokolenia tego im nie zapomną.
Widzieliśmy, że w ciągu dziejów rozproszenia istniały wielorakie
i bardzo liczne powody antysemityzmu. Nie znamy jednak takich, jakich
dostarczyła epoka powojenna. Należy się więc spodziewać silnych i zde
cydowanych wystąpień przeciwko żydostwu. Antysemityzm, który
w niedalekim czasie wystąpi w bardzo silnym napięciu w Rosji i Ame
ryce, zmusi narody chrześcijańskie do zajęcia się kwestią żydowską
i stworzy płaszczyznę, na której będą stawiane wysiłki, zmierzające do
rozwiązania tejże kwestii.
* * *
Międzynarodowe żydostwo stanowi dzisiaj wielką potęgę. Nie tylko
zdołało opanować wszechświatowy rynek pieniężny, ale wpływy jego
przenikają do wszystkich prawie dziedzin życia, podkreślając wszędzie
żydowską ideologię, która różni się biegunowo od ideologii chrześcijań
skiej. Przede wszystkim na tym polu powstawały starcia pomiędzy
żydostwem a wszystkimi obcymi narodami i to samo zjawisko będzie się
powtarzało w przyszłości. Im silniejsze staje się stanowisko żydów
w którykolwiek z krajów rozproszenia, tym łatwiej o powód do walki.
W stosunkach międzynarodowych, jak to zresztą po tysiąckroć zostało
stwierdzone, żydzi nie umieją zachować umiaru. Duch talmudowy prze
nikający ich duszę i wytwarzający specyficzny sposób myślenia, wiedzie
ich do ostateczności. Podkreślając odrębne i nieprzyjazne stanowisko
względem innych, rozpalają żagiew niezgody.
Na tle stosunków z żydostwem nagromadziło się dzisiaj wiele mate
riału palnego, z którego może wyniknąć wielki pożar. Niebezpieczne
położenia własne ratują żydzi w ten sposób, że wygrywają wpływy
jednego państwa przeciw drugiemu. Dzięki takiemu układowi stosunków
międzynarodowych, na jakie patrzymy w czasach powojennych, broń
powyższa odnosi zamierzony skutek. Ale trwa to wszystko do czasu
i bardzo łatwo mogą ulec zmianie poglądy na kwestię żydowską.
58
Zanim dojrzeje przeciwżydowska akcja na gruncie politycznym, spo
łeczeństwa same będą się starały rozwiązać kwestię żydowską przez
wprowadzenie zasad w związku z życiem społecznym i ekonomicznym.
Przed żydami będzie się otwierała droga emigracji. Stanie się ona dzie
jowym przymusem, który niełatwo będzie mógł być zażegnany.
Dokąd żydzi mogą emigrować, aby tą drogą zmniejszyć odsetek
w tych krajach, w których stają się widocznym ciężarem? Dzisiaj jest to
sprawa jeszcze nierealna. Dojrzeje wtedy, gdy wzrośnie uświadomienie
o niebezpieczeństwie żydowskim w tych krajach, w których żydzi znaj-
dujądzisiaj najsilniejszą obronę. Palestyna nie może być brana poważnie,
gdy chodzi o rozwiązanie kwestii żydowskiej w Europie. %7łydostwo,
przewidując kłopoty, jakie zaczną się piętrzyć w niedalekich ich przy
szłych dziejach, samo wynajduje tereny dla osiedlenia. Z przerażeniem
odkrywamy tę tajemnicę, która już dla wielu nie jest tajemnicą, że tymi
terenami ma się stać Polska.
Największymi przeszkodami przy budowie państwa po uzyskanej
wolności są zamierzenia żydowskie.
Oby cały naród polski mógł dojrzeć i jak najprędzej zrozumieć to
niebezpieczeństwo!
59
Spis rzeczy
Wprowadzenie............................................................................................... 3
PRZEDMOWA ............................................................................................. 5
1. TALMUD ................................................................................................. 8
2. MISZNA .................................................................................................. 13
3. M1DRASZ................................................................................................ 22
4. HALAKA ................................................................................................. 26
5. HAGADA ................................................................................................ 29
6. KABAAA ................................................................................................. 32
7. ZNACZENIE TALMUDU W %7Å‚YCIU %7Å‚YDOSTWA ............................ 39
8. PRZEZNACZENIE TALMUDU ............................................................52
ZAKOCCZENIE...........................................................................................57
60
Nakładem Domu Wydawniczego Ostoja
ukazało się:
[ Pobierz całość w formacie PDF ]